Despre o carte și un cățel

Cu ceva timp în urmă, pe FB mi-a atras atenția o postare cu un cățel. Flocos, mic, nebunatic, dar mai ales cu papion.

Cum iubesc animalele la nebunie, am început să urmăresc postările lui TIC. Încet, am descoperit că în spatele năstrușnicului Tic se află doi oameni: Laura și Andrei.

Tot urmărindu-l și spionându-l pe Tic, o postare de-a stăpânei mi-a atras atenția. Oferea o carte gratis celor care cred că pot scrie câteva cuvinte despre ea. I-am dat link-ul blogului meu și am lăsat-o să decidă. Peste câteva zile, la poștă, pe numele meu a sosit cartea Domnul Tic și alte iubiri de pe Mușatini.

Domnul Tic este un cățel deosebit. În primul rând pentru că a găsit o fată plină de viață și idei, astfel încât să-l facă vedetă. Și e o adevărată stea,  are propria carte cu copertă cartonată și un scriitor la dispoziție. Mulți oameni au căței, dar câți scriu aventurile lor,  câți îi iubesc cu disperare încât să renunțe la propriile capricii pentru un …Tic?

Tic o are pe Laura și pe Andrei. Laura e fata cu grai dulce, care soarbe cu nesaț năzbâtiile năstrușnicului, care nu uită să pună în bagaje și un cadou pentru el, care deși pleacă și nu-l poate lua, îl simte și-l adoră necondiționat, care nu doarme, nu mănâncă dar mai ales nu cedează atunci când Tic se pierde. Scena regăsirii lor îți umple sufletul de candoare și iubire. Laura este fata care pleacă la plimbare cu Tic în coș, sau care aleargă printre copaci și frunze, printre anotimpuri și trăiri. Laura este fata care iese în pijama în fața blocului pentru că Tic are nevoile lui și are răbdare să-i arunce pietrele. Tic le adoră. Sunt jucăriile lui preferate.

” Domnul Tic a pierdut o piatră după pat, destul de adânc încât să nu o ajungă. Așa că s-a pus cu botul pe labe și așteaptă cuminte….Ce așteaptă, nu știu. Să leviteze până la el? ”

În jurul lui Tic, Laura a țesut povestea ei și a lui Andrei. Tic este partenerul lor, un suflet care le aduce bucurie, iar ei Laura și cu Andrei sunt tineri și frumoși.  ” El (Andrei) e în spiritul marilor plecări. Haidem, mergem acolo, dincolo, pe deal, ne întoarcem pe alt drum, dacă avem noroc ne și rătăcim….Dar numai alături de ea vrea, singur, capetele de lume își pierd sensul.”

Cartea Laurei Baban e plină de viață. Ea și cu cei din viața ei iubesc să trăiască. Iar în carte predomină senzația că se aude respirația lor , veselia răzbate printre pagini iar iubirea plutește printre cuvintele magice. Chiar și momentele triste, au partea lor de frumusețe. ” Când fața lumii e urâtă, mă revolt, niște amărâte de lacrimi se adună pe la tâmple și ies în stradă. ” Dar Tic este alături, aduce acea liniște și veselie pe care numai un companion o poate face. Parcă îl și aud ”Dă să le mușc pe viperele alea, ptiii, ce amare-s, ce negru le e sufletul. ”

Și v-am spus că Tic este vedetă. E făcut să i se ia interviuri la radio! Stă cuminte pe masa cu microfoane, stă cuminte la poze și se lasă iubit. Tic este o minune de cățel.

În carte descoperim iubirea, natura văzută prin ochii oamenilor care fac plimbări lungi cu bicicleta, dragostea pentru povești și munca lor pentru a ajunge la cititori. Andrei și Laura se completează perfect. Iar Tic este liantul.

Cartea Laurei Baban m-a făcut să râd așa cum nu am mai râs demult. Mi-a reamintit cât de frumoasă și simplă este viața, cum trăirile noastre pot însemna zâmbete, fericire chiar și printre lucrurile simple. Iar un cățel precum Tic, e o nestemată jucăușă care îți înseninează zilele. Și  sudează iubirea. De viață în primul rând.

Cartea aceasta, precum și volumul doi le găsiți aici: http://bit.ly/DomnulTic1si2.

Citiți-le și  îi veți iubi pe Tic, pe Laura și pe Andrei. Viața lor e descrisă în cuvinte simple, dar pline de candoarea iubirilor necondiționate.

Domnul Tic

 

 

Tag-uri:

Lasă un răspuns

Sunt discromat şi sunt şofer

interlocutor: chiar crezi că merită maşina atâta efort ? eu: nu maşina, ci libertatea

Bibliocarti

Hrănește-te cu lectură!

pseudoblogul

"Writing is something you do alone. Its a profession for introverts who want to tell you a story but don't want to make eye contact while doing it." - John Green

PLĂSMUIRI

Lumea este aşa cum ţi-o imaginezi...

Tolsto

Blogul meu, de mine însumi

Violeta Balan

De la o zi la alta

Comunitatea poveștilor de viață

Pentru că fiecare poveste a fost trăită de cineva, pentru că toate drumurile noastre sunt presărate cu povești iar undeva, pentru toate poveștile există un final. Trimiteți poveștile voastre de viață pe adresa de email povestideviata_ro@yahoo.ro .

Regina Buburuza

E bine sa lasi in urma ta si altceva in afara de un schelet. Chiar si un pamflet.

Blogul lu' Titi

De la o zi la alta

calatorprintaramea

Just another WordPress.com site

Creativitatela feminin

”Manifest pentru creativitate...de la mic la mare”

TRĂIEŞTE VIAŢA FĂRĂ BANI!

După o jumătate de secol, constat că nu banii mi-au călăuzit devenirea, ci oamenii cu care am venit în contact... Vouă, tuturor, oameni dragi, vă mulţumesc! Mă înclin Înţelepciunii tale, Cititorule, pentru clipa de atenţie şi răbdare!

MISTERELE DUNARII

blogul cărților TULCEA, LA 1870 și MISTERELE DUNĂRII, autor Nicolae C. Ariton