Sa o luam de la capat

Pentru ca asa suntem noi romanii. Spatiul carpato-dunareano-pontic e predestinat vitregiilor de toate felurile. Si e accea, dupa cate o tornada istorica, ne scuturam aripile si o luam de la capat. Cu noi sperante, cu noi visuri, cu increderea ca macar copiii nostri o vor duce mai bine in viitor.
Insa binele asta il tot asteptam de sute de ani.  Generatia trecuta a avut sperante pentru viitor. Generatia actuala are din nou sperante pentru viitor. Generatia viitoare?
Poate aici e greseala noastra ca natiune. Ne punem prea mari sperante in viitor. Insa viitorul se construieste azi, acum. Daca ceea ce facem noi nu este trainic , viitorul nu va avea nicio valoare.
De aceea gandurile noastre si actiunile ar trebui sa se concentreze pe momentul prezent. Viitorul e de fapt o incertitudine.
In prezent avem o tara frumoasa si deosebita.
In prezent oamenii trebuie sa munceasca corect pentru a realiza unu, doua, trei…n vise.
In prezent trebuie sa ne stabilim o serie de valori si principii si sa nu ne abatem de la ele indiferent de furtuni.
In prezent putem pune bazele unui viitor.
In prezent existenta noastra conteaza si poate crea drumuri line pentru generatiile viitoare.
In prezent putem refuza compromisurile pentru a educa si invata generatia ce vine.
In prezent putem iubi, apara, conserva existenta umana si natura, pentru a invata tinerii ce reprezinta un dar nepretuit.
Altfel, o vom lua de fiecare data de la capat, vom incerca zeci de drumuri si carari nebatatorite, ne vom lupta cu morile de vant si ne vom alimenta iar si iar cu speranta ca lor, cei ce vin, le va fi mai bine.
Un bine construit pe ce?

Un gând despre „Sa o luam de la capat

  1. popasuriinviata Mai 25, 2015 la 3:10 pm Reply

    Doresc sa cred ca ceea ce am trait foarte de curand nu a fost decat o trista exceptie. Imi cunosc copilul si prietenii ei si vreau si sper ca ei sa ne fie „generatia viitoare” si nu cei ce i-am intalnit cu tristete in nefericita ocazie de care vorbeam la inceput. Exista tot felul de zvonaci(lansatori de zvonuri) care de curand au postat si pe facebook un titlu cum ca „INCEPE CONVOCAREA IN ARMATA. Nu conteaza daca esti in tara sau…” Un anumit tanar foarte revoltat a postat ca tara nu a facut nimic pentru el, si ca ar trebui sa mearga la oaste parlamentarii corupti si cei ce isi apara averile nenumarate si nemuncite. Poate revolta era indreptaatita dar a confunda tara cu parlamentul sau cu coruptii sau a intreba ce a facut tara pentru tine este cel putin o prostie.
    Am scris si eu cam asa: „Nu mi-a placut si nu-mi place armata dar sunt mandru ca am facut-o la o arma de elita timp de peste doi ani obligatoriu asa cum era pe atunci si daca tara m-ar mai chema acum as merge cu mandrie in suflet. Tara nu-i mana de oportunisti si hoti care s-au cocotat la putere acum, nici patronii care-si cladesc averi pe sanatatea si vietile noastre platindu-ne mizerabil, tara sunt strabunii nostri care au murit cu arma in mana pentru ea, sunt sotiile noastre care ne cresc sanatos copii, sunt casele si caminele noatre saracacioase dar curate si primitoare, sunt cantecele noatre, apele, muntii si niciodata n-am confundat tara cu parlamentul sau mai stiu eu ce institutie de stat. Am jurat credinta tarii mele si nu altcuiva. Tara suntem noi toti, daca ne purtam ca niste lasi in fata unui inamic viteaz, atunci asa vom fi, o tara de lasi si plangaciosi (ca sa nu zic cacaciosi). „Nu întreba ce poate face ţara pentru tine, întreabă ce poţi face tu pentru ţară”. KENNEDY”
    Am fost numit in toate felurile, de la comunist la produs expirat, la …. mai bine tac. Nu m-au durut vorbele lor urate ci faptul ca tara ramane fara oameni. Oameni, ma refer nu la simple vietuitoare bipede si aerobe ci la oameni adevarati, destoinici si de isprava, care sunt in stare sa faca un gesturi frumose fara a se gandi la recompense ci doar din tot sufletul. Unul dintre ei fusese si in jandarmerie cinci ani de zile si nu pricepuse nimic din ce doream eu sa spun, iar cand unii ca ei nu pricep ceva incep cu „comunistule”, „expiratule”, etc. Dar ce spuneti voi ca discutia in care mi-am exprimat dragostea de patrie avea loc pe un grup cu numele tarii noastre? ceva de genul ❤ Romania ❤

Lasă un răspuns

Sunt discromat şi sunt şofer

interlocutor: chiar crezi că merită maşina atâta efort ? eu: nu maşina, ci libertatea

Bibliocarti

Hrănește-te cu lectură!

pseudoblogul

"Writing is something you do alone. Its a profession for introverts who want to tell you a story but don't want to make eye contact while doing it." - John Green

PLĂSMUIRI

Lumea este aşa cum ţi-o imaginezi...

Tolsto

Blogul meu, de mine însumi

Violeta Balan

De la o zi la alta

Comunitatea poveștilor de viață

Pentru că fiecare poveste a fost trăită de cineva, pentru că toate drumurile noastre sunt presărate cu povești iar undeva, pentru toate poveștile există un final. Trimiteți poveștile voastre de viață pe adresa de email povestideviata_ro@yahoo.ro .

Regina Buburuza

E bine sa lasi in urma ta si altceva in afara de un schelet. Chiar si un pamflet.

Blogul lu' Titi

De la o zi la alta

calatorprintaramea

Just another WordPress.com site

Creativitatela feminin

”Manifest pentru creativitate...de la mic la mare”

TRĂIEŞTE VIAŢA FĂRĂ BANI!

După o jumătate de secol, constat că nu banii mi-au călăuzit devenirea, ci oamenii cu care am venit în contact... Vouă, tuturor, oameni dragi, vă mulţumesc! Mă înclin Înţelepciunii tale, Cititorule, pentru clipa de atenţie şi răbdare!

MISTERELE DUNARII

blogul cărților TULCEA, LA 1870 și MISTERELE DUNĂRII, autor Nicolae C. Ariton