C’est fini!

Aș vrea să vă vorbesc numai despre iubire, numai despre oameni buni și frumoși. despre fericire și dragostea față de semeni.
Însă realitatea mai deschide din când în când câte o poartă care scârțâie sinistru și dincolo de care se ivește răutatea, furia, fanatismul, indiferența, jignirile sub orice formă, egoismul și infatuarea.
Deși pot fi acuzată de pesimism, cred că astfel de porți se vor deschide cât timp va exista omenirea. Poate e ceva defect din punct de vedere genetic, sau poate face parte din drumul evoluției fiecăruia dintre noi. Cred că sub o formă sau alta toți avem o latură malefică. Însă evoluția conștiinței, cultura acumulată, capacitatea de a discerne, ne determină să reușim temperarea, ținerea sub control sau chiar înăbușirea ei. Dar nu e valabil pentru toți.

Ceea ce s-a întâmplat la Paris este dovada clară a prezenței elementelor malefice în om. S-a ucis în numele religiei și se va mai ucide. Atâta timp cât există profeți diferiți care au dus la religii diferite, atâta timp cât omul nu trece prin filtrul culturii și a cunoașterii ceea ce citește sau i se spune.

Teroriștii au plătit (cu viața) pentru crima oribilă pe care au înfăptuit-o. Însă ei au fost doar niște executanți. Fanatici ce-i drept. Problemele sunt mult mai profunde în lumea fanatismului islamic, iar forma de luptă, terorismul, trebuie condamnată și combătută cu toate mijloacele.

Și totuși eu nu sunt Charlie Hebdo. Când spun acest lucru mă refer la faptul că nu mă identific cu revista de caricaturi. Nu e normal să-și bați joc de cineva. Să ironizezi un om, o cultură, o idee, o religie.

Democrația  înseamnă liberă exprimare, dar fără a leza interesele și ideile nimănui. Am dreptul, dacă vreau să-mi pun cenușă în cap. E capul meu și cenușa mea. Însă nu am dreptul să-i pun cenușă în cap vecinului. Colegii, prietenii îmi pot atrage atenția că voi avea probleme (alergii, imagine proastă), dar nu au voie să-mi dea în cap pentru asta. Mă vor condamna însă dacă îl îngrop pe X în aceeași cenușă  de pietrificare.

Însă nimeni și sub nici o formă nu are dreptul să ia viața cuiva. Așa cum nimeni, sub nici o formă nu are dreptul de a-și bate joc de o persoană, de ideile, preceptele sau religia lui.

Dar unii oameni alunecă de multe ori pe panta fanatismului de-o parte și pe cea a dorinței de succes cu orice preț pe de altă parte. Cineva mă întreba  ce au rezolvat cei de la revistă cu acele caricaturi. Pentru ei personal, s-au căpătat cu 4 scânduri (știu că sună cinic), dar au creat haos și teamă în lumea întreagă. Au împărțit lumea și așa destul de divizată, au accentuat un conflict între religii, fără a oferi soluții de rezolvare.

Când inciți la ură (un lucru extrem de facil) nu te poți aștepta la un final fericit. Când nu înțelegi că umorul nu face parte din lumea fanatismului, atunci… C’est fini!

penitza_calimara

Lasă un răspuns

Sunt discromat şi sunt şofer

interlocutor: chiar crezi că merită maşina atâta efort ? eu: nu maşina, ci libertatea

Bibliocarti

Hrănește-te cu lectură!

pseudoblogul

"Writing is something you do alone. Its a profession for introverts who want to tell you a story but don't want to make eye contact while doing it." - John Green

PLĂSMUIRI

Lumea este aşa cum ţi-o imaginezi...

Tolsto

Blogul meu, de mine însumi

Violeta Balan

De la o zi la alta

Comunitatea poveștilor de viață

Pentru că fiecare poveste a fost trăită de cineva, pentru că toate drumurile noastre sunt presărate cu povești iar undeva, pentru toate poveștile există un final. Trimiteți poveștile voastre de viață pe adresa de email povestideviata_ro@yahoo.ro .

Regina Buburuza

E bine sa lasi in urma ta si altceva in afara de un schelet. Chiar si un pamflet.

Blogul lu' Titi

De la o zi la alta

calatorprintaramea

Just another WordPress.com site

Creativitatela feminin

”Manifest pentru creativitate...de la mic la mare”

TRĂIEŞTE VIAŢA FĂRĂ BANI!

După o jumătate de secol, constat că nu banii mi-au călăuzit devenirea, ci oamenii cu care am venit în contact... Vouă, tuturor, oameni dragi, vă mulţumesc! Mă înclin Înţelepciunii tale, Cititorule, pentru clipa de atenţie şi răbdare!

MISTERELE DUNARII

blogul cărților TULCEA, LA 1870 și MISTERELE DUNĂRII, autor Nicolae C. Ariton