Lecțiile primite

Concursul Eurovision 2014 mi-a dat câteva lecții.

Prima lecție este cea a toleranței. Pe care am descoperit că nu o am și probabil nu o voi avea niciodată.  Și nu pot acuza convingerile religioase, pentru că mă consider un căutător.  Dogmele creștine nu-mi răspund la întrebări, dar mai ales, mi se pare extrem de dubioasă dorința ”crede și nu cerceta”. Tocmai pentru că nu pot crede orbește în ceva, caut și cercetez.

De aceea mă veți vedea citindu-l pe Osho, sau prelegerile lui  Shri Mataji. Dar mă veți întîlni și în biserici ortodoxe privind și meditând în fața icoanelor.

Caut acel ceva de a cărei existență sunt convinsă și care reprezintă esența vieții fiecărui om.

Deci nu convingerile religioase mă fac intolerantă.

Consider că una din menirea omului este să evolueze. Să tindă spre acel perfect, care poate nu va fi atins niciodată, dar care ne apropie de el cu fiecare pas. Și tocmai de aceea sunt intolerantă la prostie, îngâmfare, lipsa de discernământ, față de dorința de-a atrage atenția asupra persoanei tale cu orice preț.

De aceea sunt tolerantă față de acei homosexuali care-și văd de viața lor particulară în liniște și pace fără a face din asta un show.

Însă sunt intolerantă față de oamenii complexați din cauza lipsa atenției publice, fapt ce-i duce la disperare și la acțiuni care oripilează.

A doua lecție, poate chiar mai importantă decât prima, este legată de vot și necesitatea lui.

Am auzit de multe ori replica ”Eu nu votez pentru că nu am cu cine”. Scârbiți de corupție, sărăcie, scandaluri fără număr în clasa politică, propriile necazuri apăsătoare, refuzăm să ne prezentăm la vot, sperând că astfel vom da o lecție politicului.

Să facem o analiză a ceea ce s-a întâmplat la Eurovision 2014. Cum a fost posibil să câștige (presupunând că e pe bune, fără aranjamente în culise) un…ciudat nici el, nici ea?

Da. A fost posibil pentru că a fost votat de comunitățile gay din întreaga lume. Au votat. Sincer, câți dintre dumneavoastră, cei care sunteți dezgustați de ceea ce s-a întâmplat, ați votat? Poate, la prima vedere, motivele pe care le aveți par întemeiate: lipsa banilor, lipsa timpului, indiferența… Expresia ”Fiecare le știe pe ale lui”, ne-a adus în situația în care suntem (Și acum nu mă refer numai la concurs). N-am înțeles că ” ale mele” sunt în strânsă legătură cu ” ale lui” sau ” ale ei”, sau ” ale lor”. La nivel global ”Eu” nu poate exista decât împreună cu ”Noi”. Și acest lucru s-a văzut la acest concurs.

Exact la fel se întâmplă și în zilele de alegeri.  Prezența slabă la vot ne arată că oamenilor nu le pasă sau sunt dezgustați. Însă prin acest comportament nu se dă o lecție clasei politice. Din contră. Câștigă exact aceia care mizează pe acest lucru și care apoi se dovedesc a fi incompetenți politici.

Votul este o armă. Este puternică și gratis. Și tocmai de aceea trebuie să o folosim de fiecare dată când se ivește ocazia. Altfel ajungem să huiduim, să privim cu oroare la ceea ce se întâmplă în jur.

14 - 1

Lasă un răspuns

Sunt discromat şi sunt şofer

interlocutor: chiar crezi că merită maşina atâta efort ? eu: nu maşina, ci libertatea

Bibliocarti

Hrănește-te cu lectură!

pseudoblogul

"Writing is something you do alone. Its a profession for introverts who want to tell you a story but don't want to make eye contact while doing it." - John Green

PLĂSMUIRI

Lumea este aşa cum ţi-o imaginezi...

Tolsto

Blogul meu, de mine însumi

Violeta Balan

De la o zi la alta

Comunitatea poveștilor de viață

Pentru că fiecare poveste a fost trăită de cineva, pentru că toate drumurile noastre sunt presărate cu povești iar undeva, pentru toate poveștile există un final. Trimiteți poveștile voastre de viață pe adresa de email povestideviata_ro@yahoo.ro .

Regina Buburuza

E bine sa lasi in urma ta si altceva in afara de un schelet. Chiar si un pamflet.

Blogul lu' Titi

De la o zi la alta

calatorprintaramea

Just another WordPress.com site

Creativitatela feminin

”Manifest pentru creativitate...de la mic la mare”

TRĂIEŞTE VIAŢA FĂRĂ BANI!

După o jumătate de secol, constat că nu banii mi-au călăuzit devenirea, ci oamenii cu care am venit în contact... Vouă, tuturor, oameni dragi, vă mulţumesc! Mă înclin Înţelepciunii tale, Cititorule, pentru clipa de atenţie şi răbdare!

MISTERELE DUNARII

blogul cărților TULCEA, LA 1870 și MISTERELE DUNĂRII, autor Nicolae C. Ariton