Gânduri despre schimbare

O să încep acest articol cu o rugăminte. Citiți fragmentul care urmează, chiar dacă acest lucru presupune un efort și o rupere din timpul alocat pentru altceva.

”Sunt în mod deosebit preocupat de un anume segment al societății noastre – un grup care pare să fie afectat de … vise, încălcarea legii și lipsa dezvoltării intelectuale. Acest grup este cel al tinerilor de culoare, despre care știm că sunt în primejdie.

De ce? Pentru că sunt mai mulți negrii în închisori decât sunt în colegii. De ce ne confruntăm cu această situație tristă? Unii spun: ” Nu sunt negru, deci nu mă interesează. Nu e treaba mea.” Îngăduiți-mi să nu fiu de acord. Strămoșii noștri au venit aici într-adevăr cu bărci diferite, dar acum suntem cu toții în aceeași barcă. Dacă o parte se scufundă, cealaltă o va urma curând…

Aceia dintre dumneavoastră care sunt implicați în învățământ, cunosc faptul că tinerii de culoare din grădiniță, clasa a I-a și a II-a sunt la fel de buni ca oricare alții. După acest punct se întâmplă ceva.

Ce? Ei încep să studieze istoria Americii și a națiunii noastre și descoperă că nimeni asemenea lor nu a existat în istorie, care să însemne cu adevărat ceva… Ajung acasă, deschid televizorul și își spun ”În sfârșit. Iată-i pe frații mei jucând fotbal, baseball sau baschet, lucind în pantalonii aceia largi, în care ai putea să-ți iei zborul sau maimuțărindu-se în cine știe ce spectacol”….”

Fragmentul aparține cărții Imaginea de ansamblu, a lucrurilor cu adevărat importante în viață, de Ben Carson & Gregg Lewis apărută la Casa de Editură Viață și Sănătate, București 2003.

Autorul continuă cu prezentarea visurilor puștilor negrii de a deveni  Michael Jordan.  ”Mass-media nu le aduce la cunoștință faptul că doar 7 dintr-un milion de tineri reușesc să intre în NBA și doar unul din 10000 face o carieră în sport și în industria spectacolului…Când în sfârșit ajung să-și dea seama că niciodată nu vor ajunge mari sportivi sau actori, ce le mai rămâne de făcut? Să discute cu domnul înalt și bine făcut care coboară dintr-un BMW, purtând bijuterii scumpe și blănuri, având la braț dame fermecătoare și le ”promite” viața pe care societatea le-a refuzat-o”.

După ce am citit acest fragment m-am gândit imediat la țiganii noștri și la imaginea ingrată pe care ne-am creat-o în statele civilizate. Vă spun din start că nu sunt un fan al lor. Nu ascult manele, iar după câteva întâmplări neplăcute cu această nație (mi-au furat portofelul, i-au luat băiatului meu înghețata din mână și mingea cu care se juca, etc) pentru gândurile care mi-au întunecat mintea m-ați putea acuza de discriminare.

Acest fragment însă m-a făcut să-mi pun o întrebare simplă: cunosc oameni de cultură, oameni de știință, medici renumiți, profesori sau altă categorie socială de succes cu origini țigănești?

Răspunsul meu: NU. Pentru că foarte multe persoane rrome, de frica blamării își ascund originea. Și atunci mă întreb: oare nu avem și noi o parte din vină pentru atitudinea și comportamentul acestei nații? Știați că dr. Victor Babeș, de exemplu, este de origine rromă.  Înformațiile le-am aflat pe internet http://arld89.wgz.ro/menu/istoric/personalit-i-rrome-din-spa-iul. Nu știu cât sunt de corecte, dar poate dacă copii romii ar avea ca exemple oamenii asemeni lor care au realizat ceva durabil în viață lucrurile ar începe să se schimbe.  Cred că lipsa educației și a culturii se poate vedea cel mai bine în atitudinea, comportamentul și scara lor de valori.

Închei cu un fragment tot din cartea lui Ben Carson & Gregg Lewis apărută la Casa de Editură Viață și Sănătate, București 2003.

”Unii văd în America doar diferențe culturale, însă diversitatea rasială și etnică nu ar trebui să constituie o piedică. ele sunt un avantaj. ”

Cred că depinde doar de noi ca să învățăm cum să-l folosim.

Tigani

Poză preluată de pe http://www.umograf.com/2010/09/imnul-tiganilor.html

Tag-uri:, ,

Lasă un răspuns

Sunt discromat şi sunt şofer

interlocutor: chiar crezi că merită maşina atâta efort ? eu: nu maşina, ci libertatea

Bibliocarti

Hrănește-te cu lectură!

pseudoblogul

"Writing is something you do alone. Its a profession for introverts who want to tell you a story but don't want to make eye contact while doing it." - John Green

PLĂSMUIRI

Lumea este aşa cum ţi-o imaginezi...

Tolsto

Blogul meu, de mine însumi

Violeta Balan

De la o zi la alta

Comunitatea poveștilor de viață

Pentru că fiecare poveste a fost trăită de cineva, pentru că toate drumurile noastre sunt presărate cu povești iar undeva, pentru toate poveștile există un final. Trimiteți poveștile voastre de viață pe adresa de email povestideviata_ro@yahoo.ro .

Regina Buburuza

E bine sa lasi in urma ta si altceva in afara de un schelet. Chiar si un pamflet.

Blogul lu' Titi

De la o zi la alta

calatorprintaramea

Just another WordPress.com site

Lecturi de mamica

recenzii carti, timp liber, dezvoltare personala, parenting

Creativitatela feminin

”Manifest pentru creativitate...de la mic la mare”

TRĂIEŞTE VIAŢA FĂRĂ BANI!

După o jumătate de secol, constat că nu banii mi-au călăuzit devenirea, ci oamenii cu care am venit în contact... Vouă, tuturor, oameni dragi, vă mulţumesc! Mă înclin Înţelepciunii tale, Cititorule, pentru clipa de atenţie şi răbdare!

MISTERELE DUNARII

blogul cărților TULCEA, LA 1870 și MISTERELE DUNĂRII, autor Nicolae C. Ariton