Stresul – Inamicul public numărul 1

Întâmplător, sau poate nu, mi-a picat în mână următoarea carte:

Din categoria cărților motivaționale am citit destul de mult, începând cu Napoleon Hill și terminând cu…. Paul McKenna. Toate însă sunt construite aproape pe același tipar: crede și nu cerceta. OK, dar pentru o persoană normală,  este foarte greu să accepți o idee fără a fi convins de justețea ei, fără a avea o dovadă palpabilă ( sau măcar cu elemente științifice).

Marea majoritate a motivaționiștilor încearcă să te convingă cât de perfect ești sau poți deveni, doar dacă repeți ca un papagal o serie de afirmații menite să-ți sporească încrederea în tine. Și au talentul de a prezenta lucrurile în așa fel încât îi crezi. Am repetat zile în șir propoziții de genul ” Am tot ceea ce-mi doresc. Am sănătatea perfectă și nimic rău nu se poate întâmpla!” Cuvintele sunt euforice și reușesc să instaleze ”drogul” fericirii pentru scurt timp. Dar pentru că este ceva superficial, nu durează. Când dai ochii cu realitatea, când te izbești de probleme sau doar ții piept stresului zilnic, acele cuvinte magice își pierd efectul.

Aceste sunt faptele observate prin propria experiență. Cărțile sunt pline de îndemnuri și îți garantează reușita (cu condiția să faci exact ceea ce ți se cere… Al naibii de greu să mi-l imaginez pe șef cu nas de clovn când mă enervează, să-i îndepărtez imaginea micșorând-o când în momentele de furie numai la asta nu-mi stă mintea).

Codul vindecării este cu totul altceva. Se referă la stres și influența lui asupra organismului, la modul în care afectează fiecare celulă din organism, dar mai ales cum blochează sistemul imunitar împiedicându-l să-și exercite funcția de apărare a organismului.

Profesorul William Tiller, de la Universitatea Standford a afirmat că medicina viitorului se va baza pe controlul energiei organismului.

Eu consider că stresul este într-adevăr inamicul public nr. 1.

„Stresul este controlat de sistemul nervos central….Din punct de vedere fiziologic, stresul afectează funcționarea tuturor organelor, în special prin modificarea cantității de adrenalină, cortizol, glucoză,insulină și hormon de creștere eliberate în sânge….” – fragment din cartea Codul Vindecării, 6 minute pentru vindecarea problemelor de sănătate, succes sau relaționale, apărută la  Lifestyle Publishing

Noutatea pe care o aduc cei doi autori ideea stresului provocat de memoria celulară. Ei susțin că stresul se datorează unui deficit de energie la nivel celular. Motivul îl reprezintă, imaginile negative stocate la nivel celular și pentru care organismul primește comanda de a bloca (pentru a-l proteja împotriva evenimentelor neplăcute) celulele.

Ce se întâmplă la nivel celular în cazul deficitului de energie? …

Pe măsură ce ele își opresc funcționarea (în momentele de stres) pentru a conserva energia organismului, oxigenul nu mai pătrunde în interiorul lor, substanțele nutritive nu mai ajung la ele și nici glucoza  (combustibilul celulei).Uzina producătoare de putere rămâne nealimentată. Aceste mici uzine se numesc mitocondrii. Cum funcționează ele, așa funcționează celulele, și așa cum funcționează celulele funcționează și organismul.” – fragment din cartea Codul Vindecării, 6 minute pentru vindecarea problemelor de sănătate, succes sau relaționale, apărută la  Lifestyle Publishing.

Cartea este interesantă pentru că vine cu o serie de demonstrații științifice, apelând la teoreme din fizica cuantică, la elemente din biologie. și de aceea o recomand  ca pe o alternativă la întrebarea ” Ne putem vindeca singuri?” După ce citiți poate răspunsul va fi da, poate veți privi totul cu amuzament și cu un pic de indulgență, sau poate veți refuza să credeți că este posibil așa ceva.

Eu însă m-am decis să aplic Codul vindecării descris în carte. De ce? Pentru că am convingerea existenței noastre energetice, pentru că toate problemele mele de sănătate (unele foarte grave la care medicii ridică neputincioși din umeri) au ca principală cauză stresul. Știu cu siguranță cauza și motivul declanșării lor. N-am avut tăria să stopez stresul, dar acum încerc să vindec imaginile distructive stocate la nivel celular.

Rezultatul experimentului la care mă supun vi-l voi comunica. Dar trebuie să aveți răbdare, pentru că e posibil să dureze puțin sau mult…

Fotografie – Cartea Codul Vindecării, 6 minute pentru vindecarea problemelor de sănătate, succes sau relaționale – editată de  Lifestyle Publishing (face parte din Grupul Editorial Trei), în colecția Citește sănătos.

Tag-uri:, , , ,

Lasă un răspuns

Sunt discromat şi sunt şofer

interlocutor: chiar crezi că merită maşina atâta efort ? eu: nu maşina, ci libertatea

Bibliocarti

Hrănește-te cu lectură!

pseudoblogul

"Writing is something you do alone. Its a profession for introverts who want to tell you a story but don't want to make eye contact while doing it." - John Green

PLĂSMUIRI

Lumea este aşa cum ţi-o imaginezi...

Tolsto

Blogul meu, de mine însumi

Violeta Balan

De la o zi la alta

Comunitatea poveștilor de viață

Pentru că fiecare poveste a fost trăită de cineva, pentru că toate drumurile noastre sunt presărate cu povești iar undeva, pentru toate poveștile există un final. Trimiteți poveștile voastre de viață pe adresa de email povestideviata_ro@yahoo.ro .

Regina Buburuza

E bine sa lasi in urma ta si altceva in afara de un schelet. Chiar si un pamflet.

Blogul lu' Titi

De la o zi la alta

calatorprintaramea

Just another WordPress.com site

Creativitatela feminin

”Manifest pentru creativitate...de la mic la mare”

TRĂIEŞTE VIAŢA FĂRĂ BANI!

După o jumătate de secol, constat că nu banii mi-au călăuzit devenirea, ci oamenii cu care am venit în contact... Vouă, tuturor, oameni dragi, vă mulţumesc! Mă înclin Înţelepciunii tale, Cititorule, pentru clipa de atenţie şi răbdare!

MISTERELE DUNARII

blogul cărților TULCEA, LA 1870 și MISTERELE DUNĂRII, autor Nicolae C. Ariton