Citesc: Mâini înzestrate (Povestea vieții mele) – Dr. Ben Carson&Cecil Murphey

Cine este Dr. Ben Carson?

În primul rând este directorul Secției  de Neurochirurgie pediatrică a prestigiosului spital ”John Hopkins” din Baltimore și a primit de 27 de ori titlul de Doctor Honoris Causa. Este cunoscut în lumea medicală pentru prima separare a unor gemeni siamezi uniți în partea superioară a capului. Iar în al doilea rând… este negru.

Povestea lui este tulburătoare și începe cu dispariția tatălui din viața familiei. Lucru care l-a marcat profund și pe care a refuzat să-l accepte timp de mulți ani. Poate că i-a fost cu atât mai greu când a înțeles că de fapt tatăl a ales o altă familie în locul lor.

Ben Carson a fost crescut alături de fratele lui, Curtis, doar de mamă, care a sacrificat totul pentru a le da o educație copiilor. Pentru acest lucru a avut două sau chiar trei slujbe, iar atunci când nu s-au mai putut descurca cu banii a închiriat casa și s-au mutat la sora ei în Boston.

Însă medicul renumit de astăzi își amintește mereu de prima întrebare a mamei când venea seara de la serviciu ” Ce v-a predat azi la școală?”, precum și de regimul spartan instituit pentru ca copii să citească:

”- Bennie dragă, îmi repeta pentru a nu știu câta oară, dacă știi să citești, poți afla lucruri despre absolut orice te interesează. Lumea își deschide larg porțile pentru cel care stă cu cartea pe genunchi. Voi doi veți reuși în viață, pentru că veți deveni în curând cei mai pasionați cititori din școală.” (fragment din Mâini înzestrate- Povestea vieții mele, Dr Ben Carson,  Editura Viață și Sănătate, București).

Tot mama l-a învățat să respingă prejudecățile și să-i ignore pe cei care-l tratează cu inferioritate din cauza culorii pielii (”trebuie educați”- spunea ea).

Un moment important în lanțul amintirilor îl are dimineața în care și-a dat seama că are mare nevoie de Dumnezeu, precum și momentele dificile în care Cineva acolo Sus a avut grijă de el.

Cartea este minunată pentru că prezintă viața unui mare om în cuvinte și evenimente simple. Un om care a răzbit pentru că a muncit enorm pentru renumele pe care-l are,  pentru își  iubește cu pasiune meseria, dar mai ales pentru că respectă oamenii.

”Prima mea carte, Mâini Înzestrate, mi-a adus multă recunoaștere… de aceea mulți oameni și-au exprimat aprecierea pentru ceea ce am încercat să fac. Elevi de liceu mi-au scris și mi-au spus că această carte i-a provocat și le-a schimbat viețile; profesori devotați au împărțit exemplare ale cărților tuturor elevilor…Și sunt recunoscător.” (Gândește Cutezător, Ben Carson, M.D. Cecil Murphey, Editura Viață și Sănătate, București).

Mi-a plăcut atât de mult încât i-am ”ordonat” fiului meu să o citească. Și ca să mă asigur că o face îi pun întrebări. Pentru că este o carte  care stârnește dorința de-a reuși în viață și care îți dezvăluie rețeta succesului : muncă, seriozitate, respect pentru oameni și credință în Dumnezeu”.

Tag-uri:, , , , ,

3 gânduri despre „Citesc: Mâini înzestrate (Povestea vieții mele) – Dr. Ben Carson&Cecil Murphey

  1. Alex Noiembrie 17, 2013 la 8:37 pm Reply

    multumesc mult…. 10 ai din partea mea:D

  2. violetabalan Noiembrie 18, 2013 la 5:50 pm Reply

    Cu plăcere. 🙂 Dar pentru notă se poate cere o explicație? 😀

  3. Alexandra Mai 19, 2016 la 4:07 am Reply

    Si eu am exact in acelasi format cartea. Cred ca este cea mai cunoscuta, daca nu chiar singura de pe piata. Multumesc. N-am gasit cartea si tu m-ai salvat de la o nota rea. Acum sigur iau 10. Mersi de 100 de ori.

Lasă un răspuns

Sunt discromat şi sunt şofer

interlocutor: chiar crezi că merită maşina atâta efort ? eu: nu maşina, ci libertatea

Bibliocarti

Hrănește-te cu lectură!

pseudoblogul

"Writing is something you do alone. Its a profession for introverts who want to tell you a story but don't want to make eye contact while doing it." - John Green

PLĂSMUIRI

Lumea este aşa cum ţi-o imaginezi...

Tolsto

Blogul meu, de mine însumi

Violeta Balan

De la o zi la alta

Comunitatea poveștilor de viață

Pentru că fiecare poveste a fost trăită de cineva, pentru că toate drumurile noastre sunt presărate cu povești iar undeva, pentru toate poveștile există un final. Trimiteți poveștile voastre de viață pe adresa de email povestideviata_ro@yahoo.ro .

Regina Buburuza

E bine sa lasi in urma ta si altceva in afara de un schelet. Chiar si un pamflet.

Blogul lu' Titi

De la o zi la alta

calatorprintaramea

Just another WordPress.com site

Creativitatela feminin

”Manifest pentru creativitate...de la mic la mare”

TRĂIEŞTE VIAŢA FĂRĂ BANI!

După o jumătate de secol, constat că nu banii mi-au călăuzit devenirea, ci oamenii cu care am venit în contact... Vouă, tuturor, oameni dragi, vă mulţumesc! Mă înclin Înţelepciunii tale, Cititorule, pentru clipa de atenţie şi răbdare!

MISTERELE DUNARII

blogul cărților TULCEA, LA 1870 și MISTERELE DUNĂRII, autor Nicolae C. Ariton