Exilat în propria țară

Nu-mi aparține fraza din titlu, am preluat-o de la scriitorul Ștefan Caraman (nici lui nu știu dacă îi aparține). Știu însă că subscriu în totalitate acestei idei.
Da, am senzația unui om pentru care propria țară a devenit un eșec, o gaură neagră pe cale să înghită cât mai mult din bogățiile și frumusețea acestui pământ. N-am nici o vină că m-am născut în România și aș vrea să strig cu tărie că sunt mândră de locul meu în lume. Dar nu pot. Pentru că senzația dezgustului înăbușă orice sentiment și mă face să regret că nu am alte obârșii.
Nu înțeleg de ce între atâția români nu se găsește unul care să iubească această țară, care să aibă curajul de a lua taurul de coarne, de a cere oamenilor să muncească (nu să aștepte cu mâna întinsă pomeni electorale), care să încerce să salveze România măcar în ceasul al 12-lea?
Au fost alegeri. Și? O… prezență mare la vot. Și? Poporul a sancționat un partid.Foarte bine. Și…? Aici este un mare semn de întrebare pentru că după acest ȘI nu pot urma decât niște banale puncte. Care este platforma lor politică fantastică, prin care vor salva țara? Cum pot acorda măriri de pensii, redeschide spitale și reorganiza școli când industria nu merge, când nu suntem atractivi pentru potențialii investitori?

De unde bani? De la FMI? Vai de capul nostru…

Românul a dat o lecție partidului care a adus austeritatea în România. Dar de ales, a ales tot pe cei din garda veche… Și oare atunci de ce mi se pare că suntem doar niște căței care se învârt în jurul cozii?

Cine e pasionat de istorie știe că Marea Britanie s-a aflat în iarna din 1978-1979 într-un prag critic al inflației, când au avut loc o serie de atrocități industriale( închiderea benzinăriilor, disponibilizarea a 1 milion de muncitori, greve ale șoferilor de ambulanțe, etc). Sub aceste auspicii, deloc favorabile, a venit la putere Margret Thatcher. E femeia care a trezit la realitate o națiune întreagă  și care a reatribuit țării  statutul de actor pe scena mondială.

”NU CUNOSC PE NIMENI CARE SĂ FI AJUNS ÎN VÂRF FĂRĂ SĂ MUNCEASCĂ DIN GREU. ACESTEA ESTE SECRETUL . NU TE VA PROPULSA ÎNTOTDEAUNA ÎN VÂRF, DAR AR TREBUI SĂ TE ADUCĂ DESTUL DE APROAPE.”

Pe noi românii cine ne trezește la realitate? Vrem bani, vrem bogății, vrem statut de nabab, dar, preferăm să pierdem timpul discutând pe la colțuri decât să facem ceva concret.

Am evitat pe cât posibil să scriu posturi cu subiect politic pe blog, pentru că era timpul în care am considerat că a fii ”Elveția” e cea mai sănătoasă soluție. Acum însă, am impresia că este de fapt cea mai proastă alegere (pe care o fac mulți dintre noi), pentru că așa am devenit cățeluși care așteaptă osul aruncat în silă de stăpâni și care dansează în două lăbuțe la fiecare alegere pentru un colț de pâine și o bucată de carne.

Din acest motiv, dacă ar exista, m-aș înscrie pe listele partidului EXILAT ÎN PROPRIA ȚARĂ.

Sursa foto: http://www.wallpaper.ge/view-skandenberg_-1152×864.html

 

Tag-uri:, , , ,

10 gânduri despre „Exilat în propria țară

  1. cipslim Iunie 14, 2012 la 11:46 am Reply

    Cucoana, nu e de ajuns ca cineva sa-si iubeasca tara ca sa-i aduca prosperitate.
    Si boborul nu a dat o lectie PDL a dat o lectie USL si anume majoritatea electorala se face prin vrajeala: cand le dai se bucura cand le ceri se supara.
    Ca boboru nu intelege ce se intampla in jurul lui si nu il intereseaza decat daca e cu craci, tata, bataie si injuraturi si bani mai multi chiar daca se devalorizeaza leul. El sa ia bani mai multi.

    • violetabalan Iunie 14, 2012 la 4:10 pm Reply

      Stimabile, nu pot decât să-ți urez maturizare ușoară… pentru că se pare că ai drum lung de parcurs.

  2. cipslim Iunie 18, 2012 la 7:36 am Reply

    Dimpotriva, consider ca reticenta dvs de a va apara propria opinie este un semn de lipsa de maturitate.

    • violetabalan Iunie 18, 2012 la 8:26 am Reply

      Mi-am spus opinia in articolul de pe blog si nu am ce sa apar. Ar fi un non sens. E grav cand ajungi sa te aperi pe tine de tine insuti. Ar ramane varianta sa incerc sa va conving, de cele scrise. Nu are rost. In primul rand nu vreau si in al doilea… nu merita. Maturitatea inseamna sa inveti sa accepti si pererile altora fie ca iti plac sau nu.

  3. cipslim Iunie 18, 2012 la 8:52 am Reply

    Nu. Ati scris un articol unde va expuneti parerea. Eu nu sunt de acord cu parerea si enunt anumite obiectii in legatura cu anumite aspecte ale articolului. Opinia se sustine, nu e suficient sa fie enuntata.
    Acesta este un blog, deci o platforma care va permite sa va faceti publice opiniile, opinii pe care trebuie sa fiti gata sa le aparati. In cazul in care refuzati sa va sustineti opiniile invocand diverse scuze si eludand dezbaterea, asta nu poate decat sa confirme faptul ca nu aveti argumente.
    Deasemeni comiteti o eroare de logica prin atac la persoana, atacand persoana, nu opinia.

  4. cipslim Iunie 18, 2012 la 8:55 am Reply

    Acceptam dreptul la opinie, nu acceptam opiniile eronate, e o diferenta majora.

    • violetabalan Iunie 18, 2012 la 9:49 am Reply

      Eronate din punctul vostru de gandire… Dar v-ati intrebat vreodata daca este intr-adevar corect?

  5. cipslim Iunie 18, 2012 la 10:37 am Reply

    Cum adica al nostru? Eu sunt o singura persoana si imi exprim o opinie pe care o sustin cu argumente. Dumneavoastra sunteti cea care refuzati sa va argumentati pozitia si refuzati dialogul.
    Eu sunt dispus sa accept ca opiniile mele sunt eronate dar trebuie sa mi se dovedeasca logic si sa fiu convins.

    Si ca sa fiu cinstit, eu sunt cam de aceeasi opinie cu concluziile articolului insa argumentatia este o gluma.

    • violetabalan Iunie 18, 2012 la 12:25 pm Reply

      In comentariul anterior ati scris ” acceptam opiniile” si este la plural, nu? Eu nu as zice ca refuz dialogul odata ce va raspund la fiecare comentariu. Iar argumentul iubirii este foarte puternic. Si nu o spun eu (sunt doar un om simplu), o spune de ex. Nelson Mandela ” Iubirea si iertarea sunt cele mai puternice arme”, cel care a reusit concilierea „culorilor” in Africa de Sud.

  6. cipslim Iunie 18, 2012 la 1:22 pm Reply

    Nelson Mandela a adus Africa de sud inapoi in Africa. Economic vorbind,
    Dintr-un gigant economic a devenit doar o alta tara Africana.
    De asta spun ca nu e suficient.
    Este o preconditie dar nu e suficient.

Lasă un răspuns

Sunt discromat şi sunt şofer

interlocutor: chiar crezi că merită maşina atâta efort ? eu: nu maşina, ci libertatea

Bibliocarti

Hrănește-te cu lectură!

pseudoblogul

"Writing is something you do alone. Its a profession for introverts who want to tell you a story but don't want to make eye contact while doing it." - John Green

PLĂSMUIRI

Lumea este aşa cum ţi-o imaginezi...

Tolsto

Blogul meu, de mine însumi

Violeta Balan

De la o zi la alta

Comunitatea poveștilor de viață

Pentru că fiecare poveste a fost trăită de cineva, pentru că toate drumurile noastre sunt presărate cu povești iar undeva, pentru toate poveștile există un final. Trimiteți poveștile voastre de viață pe adresa de email povestideviata_ro@yahoo.ro .

Regina Buburuza

E bine sa lasi in urma ta si altceva in afara de un schelet. Chiar si un pamflet.

Blogul lu' Titi

De la o zi la alta

calatorprintaramea

Just another WordPress.com site

Creativitatela feminin

”Manifest pentru creativitate...de la mic la mare”

TRĂIEŞTE VIAŢA FĂRĂ BANI!

După o jumătate de secol, constat că nu banii mi-au călăuzit devenirea, ci oamenii cu care am venit în contact... Vouă, tuturor, oameni dragi, vă mulţumesc! Mă înclin Înţelepciunii tale, Cititorule, pentru clipa de atenţie şi răbdare!

MISTERELE DUNARII

blogul cărților TULCEA, LA 1870 și MISTERELE DUNĂRII, autor Nicolae C. Ariton