Avem o țară frumoasă!

Orice plimbare în vacanțele mari sau în cele mici( ca cea de 1 Mai) nu face altceva decât să-mi întărească convingerea că avem una dintre cele mai frumoase țări. Nu știu câte țări se pot lăuda cu peisaje montane atât de superbe și sălbatice, cu un fluviu ce străbate țara dintr-un capăt în altul, cu o deltă labirint, cu valurile înspumate ale Mării Negre și cu încă multe alte lucruri.

Vatra Dornei este un loc care s-a lipit de sufletul meu. Poate datorită oamenilor primitori și mereu cu zâmbetul pe buze, poate datorită peisajului natural dat de semeția brazilor care se ”încăpățânează” să rămână verzi pe tot parcursul anului. Aici am senzația că mă aflu în altă lume: casele sunt mari și frumos colorate, grădinile abundă de flori și nelipsita pajiște cu iarbă care miroase superb. N-am crezut niciodată că iarba proaspăt cosită poate avea parfum. E ceva magnific!

În această zonă oamenii încă mai cred în tradiții și obiceiuri. Cunoscuții încă se salută cu ”Hristos a înviat”, deși au trecut zile bune de la Paște. Nu lipsesc afișele care te invită la serbări câmpenești sau la evenimente populare în sate și comune. Un localnic îmi spunea că nu crede că există o casă în care să nu fie cel puțin un costum popular. Slujbele de la biserică sunt ținute cu sfințenie iar cei care nu mai au loc înăuntru stau afară pe trepte și ascultă. Preotul care oficiază slujba încheie întotdeauna cu o pildă, strecurată cu măiestrie într-o povestire de multe ori amuzantă.

În această zonă predomină curățenia. Pe drumul de munte spre Vatra Dornei am văzut coșuri de gunoi, din lemn, sub forma unor lădițe destul de mari, alături de mesajul-rugăminte de-a păstra curățenia. Și este foarte curat, deși n-am văzut nici o plăcuță amenințătoare(de amenzi). Nici fumătorii nu au fost uitați. În dreptul băncilor de pe malul apei sunt lădițe cu nisip și oricât ar părea de paradoxal chiștocurile se”odihnesc” acolo.

Și nu pot să mă întreb… de ce acolo se poate păstra curățenia, iar la noi( în zona de câmpie), nu? Cred că în fond este vorba numai și numai de educație…

Bucovina în imagini  1.05.2012

Această prezentare necesită JavaScript.

Tag-uri:, , , ,

Un gând despre „Avem o țară frumoasă!

  1. Armand Villeneuf Mai 17, 2012 la 5:58 am Reply

    Aveti perfecta dreptate.Romania e frumoasa.Ramane ca noi sa pastram curate aceste locuri minunate.Aici se testeaza gradul de civilizatie al unui popor.

Lasă un răspuns

Sunt discromat şi sunt şofer

interlocutor: chiar crezi că merită maşina atâta efort ? eu: nu maşina, ci libertatea

Bibliocarti

Hrănește-te cu lectură!

pseudoblogul

"Writing is something you do alone. Its a profession for introverts who want to tell you a story but don't want to make eye contact while doing it." - John Green

PLĂSMUIRI

Lumea este aşa cum ţi-o imaginezi...

Tolsto

Blogul meu, de mine însumi

Violeta Balan

De la o zi la alta

Comunitatea poveștilor de viață

Pentru că fiecare poveste a fost trăită de cineva, pentru că toate drumurile noastre sunt presărate cu povești iar undeva, pentru toate poveștile există un final. Trimiteți poveștile voastre de viață pe adresa de email povestideviata_ro@yahoo.ro .

Regina Buburuza

E bine sa lasi in urma ta si altceva in afara de un schelet. Chiar si un pamflet.

Blogul lu' Titi

De la o zi la alta

calatorprintaramea

Just another WordPress.com site

Lecturi de mamica

recenzii carti, timp liber, dezvoltare personala, parenting

Creativitatela feminin

”Manifest pentru creativitate...de la mic la mare”

TRĂIEŞTE VIAŢA FĂRĂ BANI!

După o jumătate de secol, constat că nu banii mi-au călăuzit devenirea, ci oamenii cu care am venit în contact... Vouă, tuturor, oameni dragi, vă mulţumesc! Mă înclin Înţelepciunii tale, Cititorule, pentru clipa de atenţie şi răbdare!

MISTERELE DUNARII

blogul cărților TULCEA, LA 1870 și MISTERELE DUNĂRII, autor Nicolae C. Ariton