Citesc Jocurile Foamei (Hunger Games) de Suzanne Collins, Editura Nemira

http://platform.twitter.com/widgets/hub.1326407570.html

Despre această serie am auzit demult. Dar știrea a trecut pe lângă urechile mele fără a scânteia. Acum câteva zile am văzut însă trailerul oficial al primei serii ce va avea lansarea pe data de 12 martie 2012. Și apoi am citit un mic reportaj despre aceste jocuri. A fost suficient pentru a se aprinde scânteia și am fugit la librărie… Tripticul Jocurile foamei cuprinde: Jocurile Foamei, Sfidarea și Revolta.

Din spusele editurii Nemira, cartea a fost bine primită și de public și de critică.

Eu sunt însă foarte încântată. În primul rând este o carte care se citește cu sufletul la gură, având o cursivitate și o desfășurare a evenimentelor demne de invidiat.

Stephanie Meyer, autoarea seriei Twilight spune: ”Dacă ai deschis cartea, nu mai poți să dormi. Sfatul meu este să o începi de dimineață și să renunți la orice ai avea de făcut peste zi.” (Jocurile Foamei, Sfidarea, Editura Nemira). Și este foarte adevărat. E o carte care se citește ușor, dar care are meritul de a stârni o avalanșă de întrebări despre lumea în care trăim și risipă. Lumea în care se desfășoară jocurile e fantastică, într-un viitor postapocaliptic. Dar ideea de foamete, de subjugare a voinței și credinței umane, a transformării individului într-o unealtă este cât se poate de actuală. Libertatea este o himeră, pentru care merită însă să lupți.

Citind primele două cărți( în doar 3 zile) am ajuns să privesc altfel produsele cu care mă hrănesc. O simplă bucată de pâine, pe care mulți dintre noi o aruncăm la coș, fie pentru că s-a învechit, fie pentru că a rămas și nu ne mai place, constituie bucățica salvatoare pentru un copil care nu are mâncare. Și nu este nevoie să ne imaginăm o lume postapocaliptică pentru a înțelege foamea. O avem ”lângă noi”, pe un continent apropiat, otrăvit de nisip și blestemat de Soarele dogoritor. Sau mai aproape,  dacă avem ochi să vedem, în cartierele oamenilor săraci, cu adevărat săraci, pentru care fiecare bucățică contează.

Dacă fiecare om ar privi măcar o clipă în farfuria sa după ce termină de mâncat, poate am accepta ideea de risipă. Iar foamea poate fi biruită uneori chiar și de o simplă bucată de pâine.

Și am putea să ne păstrăm demnitatea de ființe umane, pentru că ea, foamea, este cea mai sigură cale spre sclavie.

Citiți JOCURILE FOAMEI, cartea care te subjugă, dorindu-ți să nu ajungi niciodată să cunoști foamea.

Particip la Concurs pentru bloggeri:   Scrie pe blogul tău despre o carte din literatura engleză (http://www.elefant.ro/bookmag/concurs-pentru-bloggeri-scrie-pe-blogul-tau-despre-o-carte-din-literatura-engleza/)

Tag-uri:, , ,

Lasă un răspuns

Sunt discromat şi sunt şofer

interlocutor: chiar crezi că merită maşina atâta efort ? eu: nu maşina, ci libertatea

Bibliocarti

Hrănește-te cu lectură!

pseudoblogul

"Writing is something you do alone. Its a profession for introverts who want to tell you a story but don't want to make eye contact while doing it." - John Green

PLĂSMUIRI

Lumea este aşa cum ţi-o imaginezi...

Tolsto

Blogul meu, de mine însumi

Violeta Balan

De la o zi la alta

Comunitatea poveștilor de viață

Pentru că fiecare poveste a fost trăită de cineva, pentru că toate drumurile noastre sunt presărate cu povești iar undeva, pentru toate poveștile există un final. Trimiteți poveștile voastre de viață pe adresa de email povestideviata_ro@yahoo.ro .

Regina Buburuza

E bine sa lasi in urma ta si altceva in afara de un schelet. Chiar si un pamflet.

Blogul lu' Titi

De la o zi la alta

calatorprintaramea

Just another WordPress.com site

Creativitatela feminin

”Manifest pentru creativitate...de la mic la mare”

TRĂIEŞTE VIAŢA FĂRĂ BANI!

După o jumătate de secol, constat că nu banii mi-au călăuzit devenirea, ci oamenii cu care am venit în contact... Vouă, tuturor, oameni dragi, vă mulţumesc! Mă înclin Înţelepciunii tale, Cititorule, pentru clipa de atenţie şi răbdare!

MISTERELE DUNARII

blogul cărților TULCEA, LA 1870 și MISTERELE DUNĂRII, autor Nicolae C. Ariton