Lista Place/Nu place.

Nu fac politică. Nu-mi place și nici nu cred că am stofă.  Am însă câteodată un chef nebun să schimb ceva din orânduiala lumii în care trăiesc, să inventez metode prin care oamenii să aibă posibilitatea de a-și cunoaște capacitățile și limitele. A cunoaște limitele nu presupune și a le accepta; poți sesiza mai bine momentul în care le depășești și mai ales cum poți să te depășești.

Am filozofat destul! Să trec la lucruri concrete. Adica la faimoasa lista despre ce îmi place și ce nu.

Ce îmi place?

Îmi place țara în care trăiesc, îmi plac  lucrurile stabile și bine-definite, orânduite după principii logice, umane și creștine. Iubesc ideea de familie,  ce presupune unitate și stabilitate într-o oază numai a ei. Iubesc animalele ( și trebuie să-i mulțumesc cățelului meu Sparky), care au în priviri aceea inocență a sufletelor îndatorate. Îmi plac călătoriile și explorez lucrurile noi cu ochii mari asemeni unui copil ce descoperă lumea. Iubesc viața, mai ales atunci când o simt sub umbra îndoielii. Acela este momentul ideal pentru a-mi arăta puterea de-a învinge depresiile. Imi plac cărțile, pentru că îmi oferă posibilitatea să evadez. Iar uneori simt nevoia și de altceva.  Îmi place compania prietenilor, a celor dezinteresați, care însă au și curajul să critice  atunci când ceva îi deranjează. Îmi plac căsuțele frumoase de la munte (în special cele din Bucovina) care au un aer maiestos. Îmi plac misterele, precum cel de la Colți, sau cel de la Bozioru- Fiscici-Nucu (am scris în cartea A doua realitate volumul I despre ele) și simt adrenalina care se naște odată cu pătrunderea adânc în taine.

Lista lucrurilor care încep cu ”îmi plac/iubesc” se continuă, dar ar fi prea lungă și poate plictisitoare.

Următoarea listă este cu…

Ce nu îmi place?

Abia acum realizez că este greu de întocmit o asemenea listă. De ce? Se zice că trebuie să ne bucurăm de viață, așa cum este ea. Și mai am un motiv: dacă este o listă subiectivă, care cuprinde lucrurile pe care nu le plac la un anumit moment influențată de fel de fel de factori?

Cu  certitudine însă câteva lucruri care nu îmi plac: să nu am posibilitatea de-a spune NU, să fiu obligată să fac ceea ce nu-mi place, să mi se îngrădească dreptul de-a visa la lumea pe care o doresc, să nu pot călătorii în ritmul şi în zona în care vreau, să fiu obligată să zambesc atunci cand vreau să plang, să nu am un loc al meu in care…daca vreau sa fluier…sa fluier.

Adica sunt o ființă liberă care se simte îngradită de democrația societății în care trăiesc, de lipsa unei perspective clare ce naște un viitor incert și de o criză economică pe care ”n-am votat-o”, dar pe care sunt obligată s-o suport.

Punct.

Tag-uri:, ,

Lasă un răspuns

Sunt discromat şi sunt şofer

interlocutor: chiar crezi că merită maşina atâta efort ? eu: nu maşina, ci libertatea

Bibliocarti

Hrănește-te cu lectură!

pseudoblogul

"Writing is something you do alone. Its a profession for introverts who want to tell you a story but don't want to make eye contact while doing it." - John Green

PLĂSMUIRI

Lumea este aşa cum ţi-o imaginezi...

Tolsto

Blogul meu, de mine însumi

Violeta Balan

De la o zi la alta

Comunitatea poveștilor de viață

Pentru că fiecare poveste a fost trăită de cineva, pentru că toate drumurile noastre sunt presărate cu povești iar undeva, pentru toate poveștile există un final. Trimiteți poveștile voastre de viață pe adresa de email povestideviata_ro@yahoo.ro .

Regina Buburuza

E bine sa lasi in urma ta si altceva in afara de un schelet. Chiar si un pamflet.

Blogul lu' Titi

De la o zi la alta

calatorprintaramea

Just another WordPress.com site

Creativitatela feminin

”Manifest pentru creativitate...de la mic la mare”

TRĂIEŞTE VIAŢA FĂRĂ BANI!

După o jumătate de secol, constat că nu banii mi-au călăuzit devenirea, ci oamenii cu care am venit în contact... Vouă, tuturor, oameni dragi, vă mulţumesc! Mă înclin Înţelepciunii tale, Cititorule, pentru clipa de atenţie şi răbdare!

MISTERELE DUNARII

blogul cărților TULCEA, LA 1870 și MISTERELE DUNĂRII, autor Nicolae C. Ariton