Orasul acoperit de nameti

A fost o vreme in care orasul in care traiesc mi se parea mic, insignifiant si lipsit de orice perspectiva. Cu trecerea timpului, a anilor mei, a primarilor din acest colt de tara am ajuns cumva sa-mi schimb parerea. Orasul Tulcea s-a schimbat. Poate ca marime nu prea mult, poate nici oamenii de azi nu sunt prea diferiti dar privit in ansamblu arata mai bine. Se vede o infrumusetare, poate doar o cosmetizare dar si acesta este un inceput. Strazile principale sunt asfaltate si in general fara gropi. Este curat. Si credeti-ma nu este un lucru minor.

Inainte de sarbatori am fost cateva zile in Bucuresti. Nu mi-am putut imagina ca oamenii ce locuiesc in capitala (nu toti binenteles) care se pretind altfel decat cei din provincie pot fi lipsiti de minimul de cultura si mai ales de civilizatie. Intr-un bloc cu multe etaje de pe Bulevardul Iuliu Maniu se arunca gunoiul de la etaj, pentru ca oamenii nu au timp sa coboare si sa-l lase la tomberon? S-au se pastreaza pungile cu gunoi in fata usii, la intrarea in apartament, pentru momentul cand  gazda are chef sa coboare? Dimineata am vazut echipele de la salubrizare facand curatenie, dar seara din nou m-am imiedicat de coji de portocale, resturi alimentare si alte mizerii. Imaginea negativa a culminat cu povestea unei familii care isi arunca mancarea stricata pe geam, de le un etaj superior. Am plecat din Bucuresti dezgustata si sperand sa nu fiu nevoita sa ma intorc prea curand. Nu stiu cum poti iubi partea asta de Bucuresti, cum poti afirma cu mandrie ca traiesti in capitala, cand intalnesti astfel de oameni.

Orasul meu este mic, este de provincie, dar este curat. Blocurile vechi de pe Isaccei au primit o alta fata, care iese in evidenta vara, cand orasul se umple de flori, de agitatia turistilor si promenada localnicilor. Acum exista in oras locuri in care sa te plimbi. Ai de unde alege: Piata Civica, sau Parcul personalitatilor, sau faleza Dunarii, sau parcul Lacului Ciuperca. 
Se vede o schimbare.

 Nu fac parte din nici un partid politic. Nu simpatizez un om pentru apartenenta la miscarea de dreapta sau de stanga, dar eu, ca simplu cetatean vad toate  lucrurile noi si imi plac. Nu inteleg insa atitudinea unor gazetari locali care critica absolut orice. Si imi vine in minte articolul insipid de asta-primavara cand s-au legat de panselutele de la sensurile giratorii. Da, domnilor si doamnelor au plantat panselute, dar erau frumoase, erau colorate si miroseau placut. Ati fi preferat pamant reavan si lipsit de stralucire?
Nu ma intereseaza vendete personale, dar eu vad lacul si parcul de Ciuperca si stiu ca imediat dupa ce au fost redeschise, aleele au devenit principalele locuri de plimbare a tulcenilor. Am avut senzatia  la un moment dat ca toata suflarea din oras s-a mutat in aceasta zona. Iar pistele pentru bicilisti, pentru cei care fac jogging, pentru cei impatimiti de rollere sunt un adevarat dar. Jogging-ul se practica si acum, cand este iarna si zapada din plin.

Astazi strazile sunt acoperite de zapada, transformata mai mult in gheata periculoasa. Pentru acest aspect as da o nota negativa administratiei locale. Pentru cele cateva sosele transformate in patinoare, pentru parcarile pline de mormane de zapada, pentru lipsa unui cadru legislativ( s-au poate exista, dar de ce nu se aplica?) care sa-i pedepseasca pe comerciantii care nu-si curata zapada din fata magazinului, sau care nu o curata suficient.

Si totusi puse cap la cap si bune si rele, in aceste vremuri , aleg Tulcea, ca oras in care vreau sa traiesc.

Tag-uri:,

2 gânduri despre „Orasul acoperit de nameti

  1. btibic Ianuarie 26, 2011 la 1:52 pm Reply

    Doar carcotasii care nu se simt bine atunci cand lucrurile tind sa intre pe un fagas normal, sau cei care au „polite” politice de platit nu pot sa vada si sa recunoasca ca Tulcea nu a aratat niciodata atat de bine.

  2. Maria Ianuarie 29, 2011 la 2:13 pm Reply

    Imi place patriotismul tau local. Felicitari!

Lasă un răspuns

Sunt discromat şi sunt şofer

interlocutor: chiar crezi că merită maşina atâta efort ? eu: nu maşina, ci libertatea

Bibliocarti

Hrănește-te cu lectură!

pseudoblogul

"Writing is something you do alone. Its a profession for introverts who want to tell you a story but don't want to make eye contact while doing it." - John Green

PLĂSMUIRI

Lumea este aşa cum ţi-o imaginezi...

Tolsto

Blogul meu, de mine însumi

Violeta Balan

De la o zi la alta

Comunitatea poveștilor de viață

Pentru că fiecare poveste a fost trăită de cineva, pentru că toate drumurile noastre sunt presărate cu povești iar undeva, pentru toate poveștile există un final. Trimiteți poveștile voastre de viață pe adresa de email povestideviata_ro@yahoo.ro .

Regina Buburuza

E bine sa lasi in urma ta si altceva in afara de un schelet. Chiar si un pamflet.

Blogul lu' Titi

De la o zi la alta

calatorprintaramea

Just another WordPress.com site

Lecturi de mamica

recenzii carti, timp liber, dezvoltare personala, parenting

Creativitatela feminin

”Manifest pentru creativitate...de la mic la mare”

TRĂIEŞTE VIAŢA FĂRĂ BANI!

După o jumătate de secol, constat că nu banii mi-au călăuzit devenirea, ci oamenii cu care am venit în contact... Vouă, tuturor, oameni dragi, vă mulţumesc! Mă înclin Înţelepciunii tale, Cititorule, pentru clipa de atenţie şi răbdare!

MISTERELE DUNARII

blogul cărților TULCEA, LA 1870 și MISTERELE DUNĂRII, autor Nicolae C. Ariton