Povestea unui pui de lebădă

În Tulcea e ger. Și cel mai bine se simte dimineața, când termometrul de la sensul giratoriu spre poliție arată multe grade sub zero. Lacul Ciuperca, proaspăt renovat și cu o fântână arteziană de vreo 30m, e înghețat ca la Polul Nord. Primăvara, vara sau toamna se adună multe lebede doar să se odihnească în drumul lor spre  Delta Dunării.

Dar acum, dintr-un articol de ziar, am înțeles că în Deltă este ca în Siberia. Lacuri înghețate, zăpadă cam peste tot iar Dunărea s-a transformat într-un imens iceberg. E de înțeles de ce păsările își caută adăpost în alte locuri. Și cred că în drumul lor spre zone mai bune,  o lebădă s-a rătăcit. Sau poate n-a mai putut zbura din cauza frigului, sau a vântului tăios… Cauze pot fi multiple. Cert este că astăzi întorcându-ne de la serviciu, pe malul înghețat al Lacului Ciuperca am găsit un pui de lebădă. Singur, stingher, speriat de oameni și de mașini.

Am oprit și am început să ne întrebăm unde am putea să-l ducem, pentru că peste noapte temperatura scăzută îi poate veni de hac, pentru că mâncarea lipsește cu desăvârșire și din câte am văzut nu poate nici zbura, deși nu pare să fie rănit. Gonit de un om ce a încercat să-l facă să zboare, s-a dus până în mijlocul străzii și s-a așezat. Mașinile au frânat și l-au ocolit, dar pericolul rămânea.

Am încercat să găsim numărul Gărzii de Mediu. Mi-am amintit că s-a vorbit odată despre poliția animalelor, dar fie a fost numai o intenție, fie n-a ajuns informația la noi.  Căutând soluții am început să sunăm prietenii sau familia.

Orice problemă are cel puțin o soluție – am învățat la matematică și în nici un caz nu puteam abandona. Așa că am urcat lebăda în mașină ( cu ajutorul soțului și a unui trecător cu inimă mare) și am plecat. Oscilam între a o duce la Garda de mediu(deși nu știu dacă au unde să țină păsări rătăcite), la Primărie pentru a primi măcar îndrumări și… Centrul Muzeal Ecoturistic Delta-Dunării. Și aceasta a fost ultima alegere unde lebăda rătăcită  a găsit un adăpost, ceva de mâncare  alături de suflete mari. Mulțumim Doamnei Directoare.

Am scris acest articol nu ca să mă laud.  Eu cred că n-am făcut decât să salvez un suflet, însă sentimentul pe care încă îl trăiesc nu am cuvinte să-l descriu. Din acel moment râd, mă bucur de nimicuri și am aceea mulțumire sufletească pe care o simți doar când faci un BINE.

  

Tagged: , ,

3 thoughts on “Povestea unui pui de lebădă

  1. mishu jamie februarie 9, 2012 la 6:08 pm Reply

    Bravo!

  2. RoSurf Network februarie 12, 2012 la 12:43 pm Reply

    Salutare,

    Reprezint echipa sitului http://www.rosurf.net si am venit cu o propunere.
    Doriti ca site-ul dumneavoastra sa fie mai vizitat, sa apara in motoarele de cautare mai rapid?
    Noi te putem ajuta GRATIS! Nu se percepe nici o taxa! La activarea contului primesti 5000 credite pentru situl tau,
    iar in fiecare zi se ofera bonusuri aleatorii.
    Daca doresti sa iti promovezi situl GRATIS, viziteaza http://www.rosurf.net .
    ATENTIE: ACEST MESAJ NU ESTE SPAM!!! DORIM CA TOTI UTILIZATORII SA BENEFICIEZE DE PROMOVARE GRATUITA!

    Cu respect,
    RoSurf Network

  3. prototype9411 februarie 16, 2012 la 8:36 pm Reply

    Frumoasa lebada.

Lasă un răspuns

De la o zi la alta

calatorprintaramea

Just another WordPress.com site

Lecturi de mamica

un blog despre sanatate, educatie, lectura, stil de viata sanatos

Creativitatela feminin

”Manifest pentru creativitate...de la mic la mare”

TRĂIEŞTE VIAŢA FĂRĂ BANI!

După o jumătate de secol, constat că nu banii mi-au călăuzit devenirea, ci oamenii cu care am venit în contact... Vouă, tuturor, oameni dragi, vă mulţumesc! Mă înclin Înţelepciunii tale, Cititorule, pentru clipa de atenţie şi răbdare!

MISTERELE DUNARII

blogul cărților TULCEA, LA 1870 și MISTERELE DUNĂRII, autor Nicolae C. Ariton

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 1,294 other followers